Choć Polregio nie podaje szczegółowych danych o frekwencji, zapewnia, że zainteresowanie nowymi połączeniami do Chorzewa-Siemkowic stale rośnie. Zapowiada też rozwój oferty. Finansowaniem dodatkowych kursów ma być zainteresowany samorząd regionalny z Łodzi.
Pociągi regionalne z Częstochowy (śląskie) do Chorzewa-Siemkowic (łódzkie)
zostały uruchomione w grudniu ubiegłego roku. Tym samym po kilkunastu latach przerwy linia kolejowa 146 jest ponownie wykorzystywana w całorocznym regularnym ruchu pasażerskim. Pociągi obsługuje tam dwóch przewoźników: ŁKA (dwie pary kursów w relacji wydłużonej do Łodzi) i
Polregio (pięć par Częstochowa – Chorzew).
Frekwencja rośnie, ale jak znacząco?
Najważniejszym operatorem jest zatem Polregio. Spółka ta obsługiwała zresztą pociągi z Chorzewa do Częstochowy jeszcze przed zawieszeniem ruchu w roku 2011. Jej przedstawiciele przekonują jednak, że nie da się porównać danych o frekwencji z ostatniego okresu przed zamknięciem i z pierwszych miesięcy po inauguracji przewozów. – Przed zawieszeniem uruchamiane były tylko trzy połączenia. Obecnie na tej trasie kursuje pięć par pociągów – tłumaczy Biuro Prasowe Polregio.
– Z każdym miesiącem obserwujemy coraz większe zainteresowanie podróżnych przejazdami na tym odcinku – zapewnił przewoźnik. Odmówił nam jednak przedstawienia szczegółowych danych o liczbie podróżnych, zasłaniając się tajemnicą przedsiębiorstwa. Należy w tym miejscu podkreślić, że inni operatorzy często informują o konkretach dotyczących liczby osób korzystających z pociągów służby publicznej. Przykładowo ŁKA podsumowała niedawno na naszą prośbę statystyki dotyczące liczby wsiadających i wysiadających na nowym przystanku Izabelów.
Oferta będzie rozwijana
Frekwencja jest jednak na tyle wysoka, że kursów ma wkrótce przybyć. – W rozkładzie, który będzie obowiązywał od grudnia tego roku, wspólnie z samorządem województwa łódzkiego planujemy rozszerzenie oferty na tej linii – potwierdza bowiem Polregio. Trwają uzgodnienia dotyczące m.in. liczby dodatkowych kursów.
Na rosnące zainteresowanie wpływ ma rozbudowa siatki przystanków. – Pasażerowie korzystają ze wszystkich stacji i przystanków osobowych położonych na tej trasie – podkreślają służby prasowe operatora. Przypomnijmy, że od grudnia 2024
do czerwca 2025 r. nieczynny pozostawał przystanek Wistka. PKP PLK zakończyły budowę peronu ze znacznym opóźnieniem w stosunku do pierwotnego planu. Miało to związek z trudnymi warunkami terenowymi.